Kapi za matematiku

Kako je Vedran bez dodatnog rada popravio ocenu iz matematike. Ne, nikako ne mislim na protekciju, poklanjanje ocena i slične ružne i nelegalne akcije, na žalost podosta prisutne u našoj svakodnevici. 

Ovo je priča o tome kako je samo jedna flašica cvetnih esencija pomogla da se razreši problem.



Vedran je došao sa mamom. Bistre oči, odlučan stav. Vidno negovano dete, vidi se da se roditelji trude oko njega. Jedinac. Na razgovor je svako od njih doneo svoj problem. 

Vedan ide u osmi razred, počelo je drugo polugodište, ima sve četvorke i petice i zadovoljan je u školi. Ali iz matematike već dugo ima samo dvojku! Roditelji su angažovali i privatnog nastavnika, ali ocena iz matematike nikako da se popravi. 

Vedranova mama je došla da ga podrži, ali i da izloži svoj problem. Nije baš sigurna da će Vedran napraviti dobar izbor srednje škole. Ona bi volela da on upiše gimnaziju, a Vedran je odlučio da upiše ekonomsku školu, ne bi li što pre stekao znanja da može da pomaže svom dedi u privatnoj firmi. Jasno želi da posle toga ide na ekonomski fakultet. Roditelji nisu sigurni da je to dobar put.

Dobro, ja sam nastavnik fizike, da vidimo šta je sa fizikom: Nikakav problem, petica. Hemija? Isto. Primena matematike u fizici? Nekoliko razmenjenih rečenica uverava me da dete nema problem sa primenom matematičke logike. To je krajnje neobično, deca koja imaju razvijenu matematičku logiku, uglavnom imaju veću ocenu iz tog predmeta, posebno ako ga redovno rade.

U razgovoru je prisutan potpuno, uočava detalje, ne sanjari, jasno i razgovetno odgovara, odlučan je. 

Liči da je uredan. Pričamo o tome. Radi redovno domaće zadatke, sluša na časovima. Izgleda da je sve u redu. Nastavnik sa kojim dodatno radi ga hvali da je posvećen, kaže mi mama. Na časovima sa tim nastavnikom ume samostalno da reši tačno zadatke, ali na pismenim proverama znanja skoro sve pogreši.


Kad ga nastavnica matematike u školi prozove na tablu, isto opet pravi puno grešaka.

Ubrzo shvatam da se ne radi o tremi, na ostalim predmetima je vešt u pokazivanju svog znanja. Ne plaši ga odgovaranje, ni pismeno ni usmeno. Pa šta je problem, pitam se i pitam ga. Sleže ramenima. 

Tražim da mi opiše šta oseća pred čas matematike, kako se oseća na času. Ovo su pitanja koja obično iznenade decu. retko ko ih pita je li im je ugodno na časovima, škola je njihova obaveza i kakve to ima veze sa osećanjima, stav je odraslih. Taj stav uzrokovao je način života i okruženje u kom živimo, i na žalost veoma je pogrešan.

Vedran mi opisuje da ima grč u želucu pred ulazak u kabinet za matematiku, i na časovima se ne oseća dobro. Takve probleme nema sa drugim predmetima, naglašava. Kada ga pitam zašto, opet ne ume da objasni. Pitam majku da li je upoznala nastavnicu, da li je pričala o tom problemu sa njom. Koliko godina ima, ima li iskustva. Vedran uskače u razgovor, sa neobično puno detalja. Zna kada je rođena, koliko ima dece, šta obično oblači, kakva joj je torba. Odjednom je bujica reči i informacija pokuljala iz dečaka. Ovo je tema koja skriva veliku količinu potisnutih osećanja. Shvatam da se radi o osobi koja bi mu, po godinama, mogla biti baka. 

Nekada nam se desi da nam se neka osoba baš jako ne sviđa ili je se jako plašimo, toliko da nas to blokira. Nemamo racionalno objašnjenje zašto. Naša podsvest tako odreaguje. Ne sećamo se događaja koji su tome mogli biti uzrok. Nekada su događaji u porodici, koji su čak prethodili našem rođenju, a koji se prepričavaju, ili su na neki drugi način deo porodičnog nesvesnog, uzrok tome. Naš stav prema nekome prosto se 'zalepi' za neke prethodne traumatične događaje i, koliko god se trudili da ostanemo racionalni, i koliko god nas osoba zapravo ničim ne ugrožava, mi imamo odbojan stav. Taj odbojan stav nam samo smeta. Zarobljava našu energiju. Ovo se desilo Vedranu sa nastavnicom matematike.


Projektovao je u nastavnicu osobine i namere koje ona  nije imala, jer je nešto iz njegove podsvesti želelo na taj način da se oslobodi. Cvetne esencije su u ovakvim situacijama od neobično velike pomoći. Pomogao bi i razgovor sa psihologom, naravno. Samo, na žalost, školski psiholozi nemaju vremena da se posvete svoj deci čija im je pomoć potrebna, pre se bave gašenjem požara u ekstremno teškom situacijama, ali to je već druga tema...



Vedranu je preporučena kombinacija esencija koju će piti samo pred čas i na časovima matematike, da bismo ovu blokadu otklonili. Nazvala sam ih Kapi za matematiku, i to je, pored sastava, pisalo na upotrebnoj bočici. Dobio je i još jednu flašicu sa kombinacijom esencija da ih pije kod kuće. Ova druga upotrebna flašica sadržala je cvetne esencije koje su trebala da pomognu da se uskladi sa svojom životnom svrhom, da intuitivno oseti koji je najbolji put za njega pri izboru srednje škole i da to osećanje pretoči u adekvatan izbor iza koga će odgovorno stajati.



Najčešće se u ovom radu susrećem sa skepsom roditelja. Deca mnogo  lakše prihvataju mogućnost koju nam priroda pruža, da postoje ovako moćni pomagači, poput cvetnih esencija. Iako cvetne esencije deluju bez obzira da li u njih verujete ili ne, entuzijazam kod dece pomaže da ih redovnije uzimaju, pa samim tim i pozitivni efekti dođu brže.


Dve nedelje posle razgovora, Vedranova majka mi je javila da je na pismenom dobio četvorku iz matematike. Nije ništa drugačije radio nego pre, ali je postojano nosio svoje Kapi za matematiku u školu i uzimao ih. 

Do kraja školske godine je uporno tražio da nastavljaju da mu nabavljaju Kapi za matematiku. Ocena je popravljena, dobijao je samo četvorke i petice do kraja školske godine i zaključena mu je četvorka.

Uspešno je položio malu maturu i upisao je školu koju je želeo, jasno obrazlažući roditeljima svoj stav. Svojom odlučnošću ih je umirio i pomogao im je da mu pomažu u nameri da bude odgovoran za svoje postupke.

Ovo je priča o neobično odgovornom dečaku za svoje godine, čiji je problem mogao lako da se uoči i samim tim, lako da se razreši. Najčešće nam deca imaju svu mešavinu raznih problema, koji ostavljaju trag na uspehu u školi. Postojanim radom, skidanjem jednog po jednog problema, dobijaju se rezultati koje želimo, to svakako znamo.

Koji je vaš problem?










Нема коментара: